ویکی دین

این و آن در موضوع های متفاوت

ویکی دین

این و آن در موضوع های متفاوت

تولد 'دومین انسان شبیه سازی شده'

برطبق کتابهای مقدس دینی ، آدم اولین انسانی بود که پا به زمین نهاد و همه انسانها را به وجود آورد،در روایات آمده است که خداوند متعال آدم را در 6 روزآفرید و از روح خود در آن دمید.خداوند انسان دیگری از جنس مخالف برای مصاحبت با آدم(حوا ) را نیز آفرید و به علت اینکه حوا به آدم از میوه های درخت ممنوعه داد خداوند به جهت این نافرمانی آنها را ازدرگاه خود طرد نمود.از این دو قابیل و هابیل به وجود آمدندو قابیل پس از قتل برادرش در زمره زیانکاران در آمد وپس از مدتی سایر انسانها را نیز به وجود آورد.
  هر چند در سالهای اخیر اخباری از کلونینگ انسان تا 14 روزگی در انگلستان شنیده شد اما در خبر هفته گذشته واقعا نگرانیهای مجامع علمی انکار ناپذیر بود:
شرکت آمریکایی کلوناید که مدعی خلق نخستین انسان شبیه سازی شده است اعلام کرده که دومین نوزاد شبیه سازی شده در این شرکت جمعه شب گذشته (سوم ژانویه) سال 2002 از ساعت 55/11 قبل از ظهر به وقت محلی از یک زن هلندی 31 ساله متولد شده است.این بچه یکشنبه بیمارستان را ترک کرده است. وزن این کودک حدود هفت پوند می باشد و از سلامتی کامل برخوردار است نام مستعار این دختر EVE می باشد که بر گرفته از نام حوا می باشد. این انسان توسط شرکت کلوناید بوجود آمده است که در آن اکثر طرفداران فرقه رائل فعالیت می کنند.

بریژیت بواسلیه مدیر عامل شرکت کلوناید که یک متخصص مشهور شیمی می باشد و سالها در کلج هامیلتون نیویورک سابقه تدریس دارد اما هرگز در پزشکی و فیزیولوژی تولید مثل فعالیت نداشته است پیشتر در گفت و گو با شبکه تلویزیونی بلژیکی و.ت.ام گفته بود که دومین نوزاد شبیه سازی شده دختری است که در کشور هلند متولد خواهد شد اما در مصاحبه ای که پس از تولد نوزاد با خبرگزاری فرانسه انجام داده حاضر به افشای محل دقیق تولد این نوزاد نشده است.

این زن DNA خود را برای پروژه کلونینگ در اختیار این شرکت گذاشته است و پس از ایجاد جنین مجددا با کاشت جنین و طی مراحل آبستنی زایمان نموده است بریژیت بواسلیه اظهار داشت که اگر تایید شود که این بچه دارای DNAمضاعف از مادر است ،مشخص خواهد شد که این دختر با مادر خود دوقلوی یکسان خواهد بود بریژیت بواسلیه نام پدر ومادر را فاش نکرد و در سخنان خود اظهار نمود که این مادر به این علت به کلونینگ به عنوان آخرین حربه متوسل شده است که شوهر او عقیم بوده است او افزود که امیدوار است که والدین کودک تعهداتی که قبل از تولد کودک متقبل شده اند فراموش نکنند چون هزینه این پروژه بالغ بر 130000 دلار بوده است

شبیه سازی انسان در کشور هلند ممنوع است اما هیچ قانونی که تولد انسان شبیه سازی شده در این کشور را منع کند وضع نشده است اثبات ادعای خود در مورد خلق نخستین انسان شبیه سازی شده ارائه نکرده است.

کلوناید وعده داده بود که با آزمایش ژنتیکی و رشته د. ان. آ ادعای خود را ثابت خواهد کرد اما روز جمعه (سوم ژانویه) پس از اینکه شکایتی علیه والدین نوزاد شبیه سازی شده در دادگاهی در شهر میامی ایالت فلوریدای آمریکا طرح شد، این شرکت اعلام کرد که آزمایش را به تأخیر خواهد انداخت.

مدیر عامل شرکت کلوناید حاضر نشده است محل دقیق تولد دومین انسان شبیه سازی شده را فاش کند.

شرکت کلوناید از تولد انسانهای شبیه سازی شده دیگری نیز خبر داده که قرار است در آینده نزدیک متولد شونداین انسانهای شبیه شده در راه تولد در آمریکای شمالی، اروپا و دو بچه در آسیا تعلق دارند که در چند هفته آتی متولد خواهند شد

در تکنیک اخیر از تکنیکی شبیه به لقاح خارج رحمی (IVF) استفاده شده است به این صورت که پدر این دخترDNA استخراج شده از سلولهای بالغ پوست را در اختیارمتخصصان قرار داده است و سلول تخم مادر بعد از تخلیه محتویات هسته آن و وارد کردن DNA پوست و دوباره فعال کردن ژنها منشا جنین این دختر شده است.

بیشتر متخصصان صاحب نظر و به وجود آورنده گوسفند معروف دالی اظهار داشتند که با توجه به علائم پیری زود رس دالی و اختلالات و ناهنجاریهای کلونهای متعدد دامهای اهلی ادعاهای شرکت کلوناید چند صباحی پیش تداوم نخواهد داشت

این شرکت به پیروان فرقه رائل تعلق دارد که معتقدند بشر 25 هزار سال پیش به دست موجوداتی از سایر کرات و به شیوه شبیه سازی خلق شده است.

به طور کلی هرچند که کلونینگ در قرن اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و آرزوهای همچون داشتن افراد مشابهی مانند آلبرت اینشتین را دست یافتنی ساخته است اما جنبه های اخلاقی مسئله بحث عمده مجامع مختلف بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد